Gönderen: philipnatan | Ocak 2, 2011

iPhone için zil sesi oluşturmak


Not: Bu yazı blog’un en çok hit alan yazısı. Teşekkürler… (Orjinal yazı 28 Ocak 2009’da yayınlandı.)

  1. iTunes programını açın.
  2. Zil sesi yapmak istediğiniz şarkıyı bulun.
  3. Şarkıyı dinleyin ve kullanmak istediğiniz kısmı bulun.
  4. Beğendiğiniz kısmın başlangıç ve bitiş zamanlarını not edin.
  5. Şarkıya sağ klikleyin ve menüden “Get Info” öğesini seçin.
  6. “Options” sekmesine tıklayın.
  7. Zil sesinizin başlangıç zamanını “Start Time” yazan metin kutusuna dakika:saniye formatında yazın.
  8. Zil sesinizin bitiş zamanını “Stop Time” yazan metin kutusuna dakika:saniye formatında yazın.  Zil sesinin 40 saniyeden uzun olmadığından emin olun.
  9. “OK” düğmesine tıklayın.
  10. Şarkıya tekrar sağ klikleyin ve menüden “Convert Selection to AAC / Create AAC Version” öğesini seçin. iTunes’un şarkınızı çevirmesini bekleyin. Bir kopya versiyon oluşturacaktır. Şarkının yeni versiyonunu iTunes’da Music Library altında arama yaparak bulabilirsiniz.
    aac
  11. Zil sesine sağ klikleyin ve “Delete” öğesini seçin.
  12. “Keep File” düğmesine tıklayın.
    keep
  13. Dosyayı bulun. Genellikle Documents and Settings / [KULLANICI ADI] / My Documents / My Music / iTunes / iTunes Music / klasörü altında Şarkıcı ve Albüm klasörlerindedir.  Dosya “m4a” uzantısına sahiptir.
  14. “m4a” uzantısını “m4r” ile değiştirin.
    rename1
    rename2rename3
  15. “Değişiklik sonrası dosya kullanılamayabilir.” açıklaması olan Sistem uyarısında “Yes” (yada “Evet”) düğmesine tıklayın.
    rename4
  16. Zil sesi dosyasına çift tıklayın. iTunes zil sesini otomatik olarak iTunes Music Library’de Ringtones klasörü altına ekleyecektir.
  17. iPhone’u bilgisayarınıza takın ve zilseslerini eşzamanlayın.

Kaynak: ehow.com

Responses

  1. m4a m4r yle değiştirmeyi nasıl yapacağız

  2. Dosya uzantısını değiştireceksiniz. Windows’da: Dosya uzantıları görünür durumda olmalıdır. (Tools\Folder Options\View\Hide Extension for Known File Types seçili ise seçimi kaldırın) Dosya’ya tıklayın. Dosya ismi seçili olacaktır. (Yada Dosya ismine sağ tıklayın. Gelen menüde Rename’e tıklayın.) Dosyanın uzantısını değiştirin.

  3. ya bu keep files dugmesi nerde acaba bulamıorum

  4. Yukarda resmi ekledim.

  5. yazan herşeyi yaptım ve iphone u eşzamanladım ama zil sesi iphoneda settings/sounds/ringtones bölümünde görünmüyor..

    -yardımcı olursanız sevinirim.

  6. Zil sesiniz 40 sn max olmali. Itunes da goruyormusunuz zilsesini ringtones altinda?

  7. slm ben de Convert Selection to AAC çıkmıyor sadece Create AAC Version diye bir şey çıkıyor ve ona tıkladığım zaman converting diyor ama yeni bir tane kopyalamıyor.

  8. İstediğiniz şarkının üstünde iken Create AAC version komutuna tıkladığınızda bir kopya versiyon oluşturmalı. Bu kopya üstünde start ve stop time ile 40 sn lik bir süre belirtmelisiniz. Sonra tekrar Create AAC version yaparsaniz bir kopya daha oluşur 40 sn uzunluğunda. Bu kopyayı Windows’da bulup soyadını m4r yaparsanız bir ringtone dosyası oluşur. Bu dosyayı iTunes’a ringtones altına sürükle bırak yaptığınızda ringtones altında görünür. Daha sonra iPhone sync yaparken ringtones tab altinda bu ringtone’u seçip sync yapmalısınız. Biraz karmaşık bir prosedir ama bir defa yaptıktan sonra öğreniyorsunuz.

  9. merhaba ben bulamadim bu opsiyonu bende vista var nerden bulacaz bu opsiyonu IE explorerdan mi?

    (Tools\Folder Options\View\Hide Extension for Known File Types seçili ise seçimi kaldırın) Dosya’ya tıklayın.
    ??
    yardimci olursaniz sevinirim

  10. Convert Selection to AAC yok bende nasıl yapıcam

  11. Convert Selection to AAC yok nasıl yapabilirim

  12. http://iphonehakkindahersey.wordpress.com/?attachment_id=2111

    Şarkının üstünde fareye sağ tıklayın. Yukardaki linkteki menu çıkması lazım.

  13. ben Convert Selection to AAC ‘e kadar herseyi yapıorum ancak ikinci bir sarkı olarak altta cıkmıyo ne yapmam gerekiyo

  14. şarkının hemen altında bir kopyası çıkması lazım…

  15. bende ne convert selection acc nede creat acc çıkmıyor ne yapmam lazım acaba?

  16. arkadaşlar ben dediğiniz şekilde yaptım ve attı zil seslerini fakat sonra kayboldu tlf dan.tekrar deniyorum atmıyor.yardımcı olursanız çok sevinirim

  17. m4a m4r yle değiştirme konusunu biraz daha açabilirmisiniz bütün dediklerinizi yaptım bunu yapamıyorum

  18. Yazının içine resimler yerleştirdim anlaşılması için.

  19. KARDESIM BIZ SAG TIKLADIGIMIZDA CREATE AAC VERSION CIKMIYOR.BUNA BIR COZUMUN VAR MI.SENINKINDE CIKIYOR.

  20. neden çıkmadığı konusunda bir fikrim yok maalesef. itunes versiyonunuz kac? siz sağ tikladiginizda gelen menüde neler var?

  21. selam arkadaşlar ben en son Zil sesine sağ klikleyip ve “Delete” öğesini seçiyorum ama direk olarak şarkıyı siliyor.

  22. m4a goremıyoruz kı klasorde ben kestıgım parcayı gordum tmm da senın kı gıbı gostermıyo kardesım

  23. hersey tamam sarki ringtonesta gorunuyor iphone la sync yapiyorum telefona kaydolmuyor ne istir anlamadim m4r bile tamam sarki 30 sn

  24. klasorler seceneginde uzantıyı gizle secengini mutlaka kaldırmanız gerekiyor, sadece rename yaparak m4r yazmak fayda etmiyor..ben bu kısımda takılmıstım , direk m4a dosya isminin yanında gozuktu silip degistirdim simdi tamamdır cok tesekkurler

  25. Merhabalar
    ben iphone 3gs cihazı kullanıyorum, çektiğim özel fotoğraf ve aile resimlerimin, korunması için kısıtlama getirmek istiyorum, belli dosyaları kısıtlayabilirmiyim, bilen varsa lütfen bildirsin, birde bu itunes programının türkçesi ne zaman çıkacak arkadaşlar ülkemizde okadar satışı olan bu cihazın neden Türkçesi yok hala, program yükleyemiyorum bir excel ofis dosyasını açamıyorum gelen maillerde, :(

  26. resimlere kısıtlama yok bildigim kadarıyla. itunes programının turkce olmasına gerek yok uygulama yuklemek icin. iphone sistem arayuzu turkce su anda. excel dosyasını acabilir ama guncelleme yapamazsınız.

  27. slm

    arkadaslar ben de iphona muzuk zilsesi yapmak istiyorum ama bir turlu yapamadim sade buzugu secim ve aac yi yapiyorum sonrasi nerden ne nasil yapacagimi bilmiyorum birzahmet yardimci olursaniz sevinirim cokkk tesekurler kolay gelsin

  28. müziği seçtkten sonra aac yapıyorsn sonra
    file -> add file to library
    ye tıklıyıp itunnes dosyasına basıyorsun orda albm ler şarkılar falan var onun uzantısını m4r yapıyorsun…

    bnde devamını getremiyorum lütfen yardım edbilirmisinz?? xd

  29. Islemlerin listesi:

    Oncelikle zil sesi yapmak istegimiz mp3 u 20 sn den uzun olmayacak sekilde kirpalim. Audacity ile bu islemi kolayca yapabilirsiniz. ben yillardir bu yazilimi kullaniyorum ama siz bu islemi yapabileceginiz farkli bir yazilim da kullanabilirsiniz. (Hani tam uzunlukta atabilecektik dediginizi duyar gibiyim. acele etmeden yazinin devamini okuyun.)

    0. iTunes da Edit->Preferences-> Advanced tabına geçin ve Copy files to iTunes Music Folder when adding to library secenegi isaretli degil ise isaretleyin ve itunes u tekrar baslatin.
    1. Zil sesi yapmak istediginiz ve max 20 snlik mp3 u itunes library ye atin.
    2. Library de ilgili mp3 un uzerine tiklayip Create AAC Version u secin.
    3. Library de ayni parcadan AAC versiyon ikinci bir parca goruntulenecek. Bunu itunes dan mouse unuz ile tutarak ornegin desktop/masa üstünüze sürükleyin. Bu sekilde desktop ınızda M4U uzantili bir dosya olusacak.
    4. itunes da bulunan ve desktop a kopyaladiginiz AAC turundeki dosyayi libraryden silin. (bu islem mutlaka yapilmali yoksa ringtone synchronize olamaz.)
    5. desktop taki m4u uzantili dosyanin uzantisini m4r yapin.
    6. dosya uzerine cift tiklayin. Bu islem ile 20 sn den buyuk olmayan mp3 dosyaniz itunes da Ringtones altina gelecektir.
    7. Devices da iphone ununuz uzerine tiklayip Ringtones sekmesine gelin ve Sync Ringtones isaretli iken Sync tusuna basin.
    8. Su anda 20 sn lik mp3 unuz iphone nuzda zil sesi olarak mevcut. :)

    BEN DENEDİM OLUYOOOR xd xd xd

  30. kusura bakmayin ama ben uzantiyi ismini m4r yapmam icin bazi seyleri kaldirmam gerekiyor ama nereden kaldiracagimi bilmiyorum yardimci olursanin sevinirim tsk

  31. benim bildiğim kadaryla bilgisayarım -> Local Disk -> program filles
    orda bilgsayarnda kurulu olan tüm programlar war xd xd

  32. dosya uzantısı degistirmek icin program gerekli degil. windows da once dosya uzantılarını gosterme secenegini kaatmalısınız.
    tools/folder options/view
    hide extensions for known file types kutusunu secili durumdan çıkarın.

    dosyayı secin sag klik ve rename’e tıklayın ve dosya uzantısını degistirin.

  33. kardesim herseyi yaptım hersey dedigin gibi oldu fakat telefonu eşzamanlamama ramen zil seslerinde görünmüo şarkı

  34. Merhaba,öncelikle detaylı bilgilendirme için çok teşekkür ederim.Yazılanları aynen uyguladım.Şuan parçanın 40 sn.az kısmı iphonumda kayıtlı fakat bunu nasıl telefonumda zil sesi olarak ayarlayacağım?Bilgi verirseniz sevinirim.Şimdiden teşekkürler

  35. ben denedım ama m4a dan m4r ye cevıremedım
    dosyayı actıgımda ısımde m4a yazmıyo ama sarkıyı m4a dan m4r ye baska bı proglamla degıstırebılıyorum ama yınede olmuyor
    sanırım ringtone sync etmıyor
    yardımcı olabılırmısınız?

  36. Create ACC Versiyonu bulamayanlar şarkının üzerine tıkladıktan sonra üstteki menüden Advanced’e tıklasın. Açılan menüde Create ACC Versiyonu görebilirler ;)

  37. Dosyayı bulun. Genellikle Documents and Settings / [KULLANICI ADI] / My Documents / My Music / iTunes / iTunes Music / klasörü altında Şarkıcı ve Albüm klasörlerindedir. Dosya ”m4a” uzantısına sahiptir.

    Bu maddede Document and Settings bölümünü bulamıyorum.

  38. Türkce Windows da Belgeler ve Ayarlar diye bir klasor olabilir.

  39. Türkce Windows da öyle bir klasor yok
    Belgelerim klasöründe ayarlar diye bir klasor yok

  40. C: nin direkt altında
    C:\belgeler ve ayarlar\

  41. Evet yaptım ama m4a diye birşey görünmüyor

  42. Dosya uzantıları görünmüyor olabilir. Nasıl gorunecegi yukarıdaki yazıda anlatılıyor.

  43. evet gördüm ama türkçe oldugu için o yazılanları bulamıyorum.

  44. (Tools\Folder Options\View\Hide Extension for Known File Types seçili ise seçimi kaldırın) Dosya’ya tıklayın.

    Bu komutu Türkçe windows ta bulamıyorum.

  45. Convert Selection to AAC bulamayan arkadaşlar,
    itunes’da edit-preferences menüsüne girin, Genereal sekmesinde When you inser a cd yazısının yanındaki import settings seçeneğini tıklayın, import using de aac encoderi seçin, artık sağ kklik yapınca gözükecektir.
    Saygılar

  46. OHA YAPTIM ÇOK TEŞEKKÜRLER YARDIM İÇİN ÇOOOOOOOOOOOOOOOOKKKK

  47. ben zil sesini oluşturdum fakat i devicenin altındaki İphone altında ringstone sekmesini bulamadım :(( yardım lütfen :((

  48. Selam,
    ben yukarıda yazıldığı gibi yapıyorum ama oluşturduğum zil sesi itunes ta ringtone bölümüne gelmiyor ve iphone da sync yapınca oluşmuyor ring tonu olarak, ne yapabilirim?
    teşekkürler.

  49. Metin hocam uzunluğu 39 sn yap. sonra ringtones u sync edince gelmesi lazım. oluitudruğunuz m4r dosyasını normal dizininden yani bulunduğu klasörden çift tıklayarak çalmazsanız ringtones hem library altında hem de device altında açılmayacaktır.

  50. kardeş çok teşekkürler çok uğraştım ama başardım ::)

  51. Teşekkürler ilk denememde oldu..Ellerinize sağlık

  52. arkadaşlar ben denilen herşeyi yaptım itunes’te ringtones
    klasöründe 3 tane şarkı gözüküyor.nasıyorum çalıyor.senkronizede
    ediyorum ama zil seslerini açtığımda 3’üde yok:S yardım
    edebilirmisiniz.

  53. ben herşeyi yaptım ama bu eşzamanlama işi tam olarak nasıl yapılıyor. onu açık bir şekilde yazarsanız sevinirim teşekkür ederim.


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

