Gönderen: philipnatan | Ekim 3, 2008

Nokia 5800 XPress Music (Tube)


nokia.com.tr

appleinsider.com

Nokia’dan dokunmatik ekranlı ilk telefon. iPhone için ciddi rakip olabilir mi?

ARTILAR:

  • Fiyat 396$ Simfree 8GB
  • 1 yıllık ücretsiz ve sınırsız müzik indirme özelliği olan ayrı bir versiyon olacak ama fiyatı belli değil.
  • Adobe Flash desteği var
  • Video kaydı var
  • Ön kamera var
  • 3.2 mp Carl Zeiss kamera ve kamera için flash
  • Ekran çözünürlüğü 640×360
  • Ekran tıklamaları için titreşim geribeslemesi var
  • Çıkartılabilir bellek var
EKSİLER:
  • Multitouch degil (single-touch) . Multitouch teknolojisi girişi patentleri kısmen Apple’a ait.
  • Stylus ile geliyor.
  • Dokunmatik ekran teknolojisi Apple’da olduğu gibi elektirik akımı ile çalışmıyor. Ekran yüzeyine parmağın yaptığı basınç ile çalışıyor. Bu yüzden Apple iPhone kadar hassas değil. Stylus ile gelmesi de bunun bir göstergesi.
  • Ekran az da olsa küçük 3.2″
Responses

  1. SANIRIM BENIM KADAR NOKIA TELEFON KULLANAN COK AZ SAYIDA INSAN VARDIR ILK CIKARDIGI MODELLERDEN EN SON CIKARDIGI MODELLERIN HEPSINI KULLANDIM HEMEN HEMEN.   EVET NOKIA 5800 XPRESS MUSIC TELEFONU ILK BAKISTA HEYECAN VERICI,ALIMLI BIR TELEFON AMA GERCEK YUZUNU KULLANDIKTAN SONRA ORTAYA CIKARIYOR. IPHONE ILE KARSILASTIRACAK OLURSAK EKRAN KUCUK,IKI DEFADOKUNULMASI GEREKIYOR O YUZDEN CILEDEN CIKARTIYOR,EKRAN DOKUNMASI HASSAS DEGIL VE O KADAR BASIT YAPILMISKI MALZEMEDEN TUTUN KALEME KADAR. BIR NOKIA KULLANICISI OLARAK TELEFONU HIC BEGNMEDIM,COGU NOKIA KULLANICISININ`DA HAYAL KIRIKLIGINA UGRAYACAGINI SANIYORUM BENIM UGRADIM GIBI BU KADAR BEKLEMEME RAMEN. BEN BU SEFER NOKIADA SUNU GORUYORUM BI TELEFON YAPALIMDA ETRAFI BULANDIRALIM BELKI DOKUNATIK EKRANLI PAZAR PAYINDA BIR PAY KAPARIZ. SU AN IKISINIDE KULLANIYORUM HEM IPHONE HEM 5800`U VE ARALARINDA INANILMAZ BUYUK BIR FARK GORUYORUM. BENIM NACIZANE FIKRIM SU UMARIM ILERDE NOKIA DAHA GUZEL,KULLANIMI HOS,KOLAY KALITELI BI TELEFON SURER TEMENNIM BU YONDEN.IPHONE ILE KARSILASTIRACAKSAK TAM BIR HAYAL KIRIKLIGI.  

  2. Bence yanılıyorsunuz.Evet İphone göre bazı eksikleri var bu eksikler Ekran 3.2 inc halbuki bu İphone de 3.5 inc 2 defa dokunulmaya gelince Bence o bir kusur değil bir özellik İphone da arkadaşımızın belirttiği gibi dokunmatikliği hassas bu sayede hemen istediğiniz açabiliyorsunuz ama tk basımda açıldığı için yanlış bir yere girme olasılığınız çok yüksek ve buda sürekli menüye geri dönmeyi gerektiriyor asıl sinir bozucu olan bu 5800 Xpress music te böyle birşey yaşamıyorsunuz ben kullndım stylus olmadanda çok rahat kullanılabiliyor. Eğer karşılaştırma yapacak isek İphone kamerası 2.0 mp 5800 Xpress music 3.2 mp ve çift ledli flaşı var ama iphonede yok daha sonra ise 5800 Xpress musicte dünyanın en iyi telefon hoperlöründen biri var ama iphone sade ve basit bir hoperlör bulunmakta Bunun dışında Nokia (buna herkesin katıldığını düşünüyorum) kullanımı en rahat telefon yani menüsünden geçelimde yazılımına kadar Nokia nın ilk dokunmatik telefonu olan 5800 Xpress music (yani Nokia nın ilk göz ağrısı denebilir) gibi bi telefonu eğer kötü yapabileceğini düşünüyorsanız yanılıyorsunuz ben kullandım çok memnın kaldım özellikle muzik hastalarına şiddetle öneriyorum…

  3. daha önce hiç nokia almadım sevmiyodum ama 5800 ı inceledim ve ilk nokiam oldu çok güzel bir telefon ve nokia gerçekten hayırlı olsun

  4. telefonu alalı ıkı gun oldu fakat telefona gayet rahat alıstım.o kucucuk klavyesınde bıle koca parmagım yerını buluyor.fakat şarjı fazla gıtmıyor bılmem nedendır?bıde kalas gıbı kılıf vermısler sanırsın telefonu çizecek.bırde verdıklerı kulaklıkta hala ses sevıyesının sonunda muzık dınleyemedım kulagımı delıcek gıbı oluyor.bence gayet guzel telefon…..

  5. bence güzel bir telefon bazen biraz donma yapıyor o kadar ama ıphonede video kaydı mms ve bi cok sey yok dinlediğin bir müzüği ancak kendi sitesinde varsa alabiliyon sevmedim nokia daha güzel tavsiye ederim

  6. iPhone yazılım guncellestirme (firmware update) 3.0 ile mms ve bir cok eksik ozellik tamamlanacak…
    iki telefonunda kendine gore artı ve eksileri var ama burada asıl mesele iki telefonun aynı kategoride olmaması…
    iki telefonu da 1-2 gun kullanın ne demek istedigimi anlayacaksınız…

  7. slm bende nokianın bu modelini almayı düşünüyordum ve sizin yorumlarınızı okudum ve almaktan vazgeçtim herkese teşekkür ederim

  8. meraba ben suanda nokia 5610 kulanıyorum 5800 almak istiyorum fakat yorumlarınız kafamı karıstıardı bnce iphone iş tlf ama 5800 spor bi tlf kulanıslı. ses kalitesi cok güzel kamara da güzel enternet baglantsı msn cetlesme var. dokunmatik ekran olması kafa karıstrıcı fakat 2 arkadasm kulanıyor daha bi sorun yasamadılar.ipone kulanan akadaslarm suanda 5800 almak istiyorlar cünki dokunmatik ekranda sorun yasıyolar. tlf nokia olması bile yeter..

  9. slm arkadaşlar bende daha yeni aldım gerçekden güzel bi telefon ama ben aldıkdan 2 gün sonra kulaklıkda arıza çıktı geri yolladım heyecanla bekliyorum gelmesini gerçekden almak isteyenlere tavsiye ederim çok rahat kulanımı var nokıa oldukdan sonra kim tereddüt ederki…

  10. ya arkdslr bnde almayı dusunuyorm ama kfam xk krstı bide 5700 war:D dıceksnz ne alaka 5700 5800 ama işte krrsızm ya o ya bu. szce napymm ???

  11. Ben bir 5800 kullanıcısıyım,gerçekten çok güzel bir telefın gayet memnunum. İphone, tamamen internet için yaratılmış bir cihaz,çok tarz ama 5800 ı tavsiye ediyorum..

  12. bence mükemmel telefon. menü kullanımı çok rahat. kamerası bile iphone ile karşılaştırılamaz. alınmasını tavsiye ederim. hertürlü müziği indirip çok rahat kullanabiliyorsunuz. ses çıkışı çok temiz. daha ne yapsın nokia.eleştirenler bence haksız.

  13. waLLa :D yoRumLarınıZı 0kudum 1.5 saat S0nRa aLmaya giDi0rum bastakı yorumLarDa hayaL kırıklığına uğRadım
    okudukCa gzL b iteLefon oLduğunun kanaatına waRdım aLı0rum biRasdan kuLLanım yaZıCam yorumumu

  14. ben onceden iphone kullaniyordum fakat nokia bambaska kim ne derse desin iphonede internetten baska hic bisey yapamiyorsun ama nokia,da hersey kullanimi rahat gorunusu yakisikli herkese tavsiye ederim

  15. burası Nokia 5800 , Apple iPhone karşılaştırma (yarıştırma) sitesi değil ama malesef bu yazı en çok yorum alan yazılar arasında. Bu tartışmaya burada bir son vermek gerekiyor sanırım. Ama hala Nokia mı Apple mı diyenlere yanda bir anket açtım oyunuzu kullanabilirsiniz.


Kategoriler

